Hands on
10.03.2020. opsamling på dagen.
Dagen har været noget u-produktiv, da systemerne ikke rigtigt har fungeret. Vi har lavet nogle punkter ift Illeris på Padlet: https://padlet.com/rb15/8r7njbgv3th7
Vi har drøftet Knud Illeris læringstrekant, og kommet frem til forskellige problemstillinger. V har lagt det ind på linket, i Padlet.
Samspil
1. Socialt og fagligt samspil - hvordan sørger man som lærer for det?
2. Nogle kommer fra folkeskolen, andre fra gymnasiet og endnu andre har været på arbejdsmarkedet før de kommer på erhvervsuddannelsen
3. Forskellige kulturelle baggrunde - uskrevne regler, normer
4. Samspil ml rammer, drivkraft og indhold
5. Samspil vs samfund - er forældrene interesserede og deltagende i sit barns uddannelse.
6. Relation ml elev/lærer
Drivkraft
1. Motivation - kommer man fordi man har lyst eller fordi forældre/uu-vejledere har valgt for en?
2. Modstand mod læring og ny teknologi
3. Hvis man har svært ved læringsstilen f.eks ikke har gode redskaber til læsning mv
4. Elevforudsætninger - forskellig baggrund
5. Undervise hvert enkelt på det niveau, de er på -forskellige taksonomier (Blooms)
Indhold
1. Det de har med i 'rygsækken' kan være meget forskellige - dvs deres læringsforudsætninger er meget forskellige
Ingen kommentarer:
Send en kommentar