Søg i denne blog

tirsdag den 17. marts 2020

Video som undervisning. (Flip)

Undervisningsdag 4. 17/3

Jeg har valgt at lave en introduktionsvideo, til GF elever, og det er mere en hjælpe video til de elever der har lidt svært ved at forstå hvordan det virker. Selve formålet med videoen, er at nogle elever måske lige skal have nogle emner genopfrisket, eller bare måske har misforstået emnet, så de har en video de kan åbne, og så få en ekstra instruks. Videoen er opdelt i de forskellige emner den handler om, og de kan derfor vælge det emne de mangler at høre lidt mere om, i stedet for at skulle gå hele videoen igennem igen. Meningen med videoen er også at man kan bruge den igen og igen, da det vil være det samme hver gang man har et grundforløb, og der kan altid ligges ekstra videoklip ind, til fremtidig brug.

https://youtu.be/dJlfk4jqPM0

Storyboard:

Jeg prøvede at lave dette storyboard, så jeg havde en retningslinje at gå efter.





Dagen i dag, var meget bedre udviklet, i det at der var styr på Adobe connect, og samtidig med at vi fik lov til at arbejde lidt selvstændigt. Vi skulle selv lave en video som kunne bruges i vores undervisning, og selv vælge hvilken platform vi ville arbejde i. Vi have som eksperimentgruppe, snakket sammen løbende om hvordan vi hver især ville gøre, og kom også frem til froskellige måder vi ville lave en video på. Jeg tror selv at jeg godt kunne tænke mig at bruge Microsoft Forms sammen med Screen-O-Matic, hvor jeg selv synes det giver god mening at bruge det som hjemme arbejde til elever osv.
I forhold til min Praktikum, så tænker jeg, at hvis jeg kan udvikle nogle videoer som de andre undervisere kan bruge, er de nok mere tilbøjelig til at bruge det, i stedet for nogle gange at have nej hatten på Det er jo super smart at udvikle noget alle kan se, og alle kan bruge det. Men jeg skal lidt mere i tænkeboks. Jeg har også arbejdet med Praksis Online
Det kan være svært at samarbejde online, det det kunne være fedt at mødes, og lave et godt storyboard sammen, og lave en video. Men til gengæld, så fik vi en god dialog til hvordan vi ville gøre og kom med forslag til hinanden. Jeg tænker også lidt at jeg sagtens kunne have brugt meget mere tid på min video, og ¨leget¨ lidt mere med diverse programmer. Men alt i alt, fik jeg en del ud af at få afprøvet mig selv, og fået arbejde god igennem på min video.

Af Peter T.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar