Søg i denne blog

fredag den 1. maj 2020

2 vejledning 6/5-2020

Så blev det tid til anden vejledning, og jeg har lagt lidt op af mit digitale medie, og hvad det kan bruges til i praksis.

Praksisonline:
Jeg har lavet et projekt inde på praxisonline, hvor eleverne logger på, og så er der beskrivelse af hele opgaven, samt vejledning. Det er et godt redskab at have, da alle underviserne i AUTO kan logge på som lærer, og selv følge med hvor langt hver enkelt elev er i forhold til deres opgaver. Så selvom jeg skulle blive syg midt i forløbet, kan alle de andre undervisere gå ind og overtage opgaven, og følge med at vi ikke taber nogle elever, og vi kan opretholde motivationen.
Eleverne kan selv være aktive i opgaveløsninger, og hjælpe hinanden med forskellige løsninger. De skal arbejde i grupper af 2, men selv aflevere individuelt. Men det kan være svært for nogle af dem at forstå at de skal starte fra punkt 1 osv. og det skal jeg som underviser kunne hjælpe dem frem med den struktur de har brug for. Jeg skal prøve så godt det nu er muligt, at give dem feedback, så de kan holde sig på rette spor, og kunne følge med de andre i klassen.

Af Peter T.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar