Første undervisningsdag i DigiTek 18/2-2020 på Tagensvej 18.
Det var kanon at møde alle de andre studerende, og kunne være med i eksperimentgruppe, hvor det giver god mulighed for at høre de andres meninger til de opgaver man bliver stillet. Det er ligesom når man selv underviser en gruppe forskellige elever, så har vi underviser naturligvis også hver vores mening og metode at gøre tingene på. Vi fik en god snak om hvordan vi så på materialet vi blev givet, og kunne sammen reflektere over hvordan vi hver især havde vores synspunkt på digital dannelse. Jeg har tidlige kun siddet i gruppe med en person på de første 3 moduler, og der er det måske lidt svært at få flere meninger frem, da vi på samme skole måske er lidt ens, på flere synspunkter. Det er meget interessant at snakke med de andre i vores eksperimentgruppe, om hvorfor vi bruger de forskellige digitale teknologier i vores undervisning, og hvorfor vi stadig i nogle sammenhæng stadig bruger papirform til nogle opgaver.
Det sværeste ved første dag er helt klart at vi kun lige er mødtes en gang som gruppe, og at der er relativt kort tid til hver opgave, hvor vi alle har hver vores mening til spørgsmålene. Vi skulle jo blogge om opgaven vi blev stillet, og der var flere forskellige synspunkter på tingene, og med den korte tisrammen, kunne det var svært at få det ned på skrift, og publiceret. Det er også første gang (for vores gruppe i hvert fald) at vi skulle prøve at blogge, og selvom vi har modtaget materialet til at kunne anvende en blog, havde vi svært ved at finde ud af hvordan det helt præcist fungerede. Lidt ligesom elever der giver modstand mod læring, kunne jeg mærke at det samme var for mange i klassen, da vi havde svært ved at forstå hvordan vi gjorde, og manglede måske lidt undervisning i det, selvom vi naturligvis godt ved at tiden er knap på de undervisningsdage vi nu har. Nu var det selvfølgelig også første undervisningsdag, og der vil naturligvis fra vores egen side komme enkelte spørgsmål til eksamen og hvordan en blog fungere, som vi gerne lige ville have haft svar på. Det er jo også naturligt at vi i vores sociologiske synspunkt, har hver vores metode at se modtage undervisning på, og nu bliver den måske ændret i form af mere digitalisering. Det er i hvert fald sådan at jeg ser det, nu hvor jeg selv er håndværker, og er glad for at bruge hænderne, i forhold til at skulle sidde og arbejde med skriftlige opgaver, og digitale teknologier.
Jeg vi næste gang vi alle i klassen mødes il undervisning, være lidt mere parat på at høre præcist hvad opgaven vi skulle blive stillet, handler om, med hensyn til om det skal blogges, eller om det mere er en generelt opgave vi sammen som grupper skal løse. Jeg skal samtidig se mere positivt på at det er fantastisk, at vi kan blive undervist i netop hvordan vi kan arbejde med digitale teknologier i undervisningen, da det uden tvivl bliver større i fremtiden. Det er jo også naturligt at vi selv skal følge med fremtiden som underviser.
Skrevet af Peter T.
Søg i denne blog
Underviser CABH
Blog-arkiv
fredag den 21. februar 2020
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar